DPB Görüşü | İstifa eden aile hekiminin sözleşmeli tabip pozisyonuna açıktan atanıp atanamayacağı

Sağlık Bakanlığı … Devlet Hastanesinde aile hekimi olarak görev yapmakta iken görevinden istifa ederek ayrılan ilgilinin, 399 sayılı KHK (II) sayılı cetveline tabi  sözleşmeli tabip pozisyonuna açıktan atanıp atanamayacağı hk.  20/01/2014– 23093

DPB Görüşü | İstifa eden aile hekiminin sözleşmeli tabip pozisyonuna açıktan atanıp atanamayacağı

ÖZET: Sağlık Bakanlığı … Devlet Hastanesinde aile hekimi olarak görev yapmakta iken görevinden istifa ederek ayrılan ilgilinin, 399 sayılı KHK (II) sayılı cetveline tabi  sözleşmeli tabip pozisyonuna açıktan atanıp atanamayacağı hk.  20/01/2014– 23093

Sağlık Bakanlığı … Devlet Hastanesinde aile hekimi olarak görev yapmakta iken görevinden istifa ederek ayrılan ilgilinin, Kuruluşunuz 399 sayılı KHK (II) sayılı cetveline tabi sözleşmeli tabip pozisyonuna açıktan atanıp atanamayacağına dair ilgi yazı incelenmiştir.

Bilindiği üzere, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 6, 7, 8 ve 58 inci maddelerinde, sözleşmeli personelin yönetim kurulu kararı ile işe alınacağı, sözleşmeli statüde çalıştırılacak personelde aranacak genel şartlar ile ilaveten aranacak diğer özel şartların teşebbüs veya bağlı ortaklık yönetim kurullarınca çıkarılacak bir yönetmelikle tespit olunacağı, sözleşmeli personelin iş gereklerine uygun olarak yarışma ve yeterlik veya sadece yeterlik sınavına tabi tutulmak suretiyle işe alınacağı, teşebbüs ve bağlı ortaklıklarda, memur statüsünden sözleşmeli statüye, sözleşmeli statüden memur statüsüne geçenlerle mecburi hizmetle yükümlü bulunanların ayrıca sınava tabi tutulmayacağı, 399 sayılı KHK’nin teşebbüs ve bağlı ortaklıklarda uygulanması sırasında birliği sağlamak ve doğacak tereddütleri gidermekle Başkanlığımızın yetkili ve görevli olduğu, sözleşmeli personele ilişkin olarak mezkur Kanun Hükmünde Kararnamede hüküm bulunmayan hallerde, Başkanlığımızın görüşü alınmak kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümlerinin uygulanacağı hüküm altına alınmıştır.

Diğer taraftan, 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı “Aile Hekimliği Kanunu”nun “Personelin Statüsü Başlıklı” 3 üncü maddesinde; aile hekiminin Sağlık Bakanlığı veya diğer kamu kurum veya kuruluşlarında kadrolu veya sözleşmeli uzman tabip veya tabip personel olarak görev yapanlar arasından kurumlarının muvafakati ile sözleşmeli olarak istihdam edilecekleri ifade edilmiştir.

Benzer şekilde, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun “Kapsam” balıklı 2 nci maddesinde “Bu Kanun, Milli Savunma Bakanlığı hariç, bütün kamu kurum ve kuruluşları ile özel hukuk tüzelkişilerini ve gerçek kişileri kapsar.”, “Bazı sağlık personelinin atanması” başlıklı Ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasında; “Kamu kurum ve kuruluşlarının uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman, tabip, diş tabibi ve eczacı kadro ve pozisyonlarına yapılacak açıktan atamalar, açıktan atama izni alınmaksızın mevzuatta öngörülen işlemlerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilir ve bunların yerleştirilmeleri Sağlık Bakanlığınca sınavsız ve kura ile yapılır. Kura ile yapılacak atamalara ilişkin usûl ve esaslar Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir” hükmüne yer verilmiştir.

Bu kapsamda, mezkur maddede ifade edilen kura ile yapılacak atamaların usul ve esaslarını belirlemek amacıyla, 15/02/2004 tarih ve 25374 sayılı Resmi Gazetede “Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Açıktan Kura ile Atanacak Bazı Sağlık Personelinin Atama Esas ve Usullerine İlişkin Yönetmelik” yayımlanmıştır. Söz konusu Yönetmeliğin, Kapsam başlıklı 2 nci maddesinde; “Bu Yönetmelik; uzman (T.U.T.G.), uzman tabip, tabip, diş tabibi ve eczacı kadrolarına ilk defa veya yeniden açıktan atanmak üzere müracaat edecek adaylar ve bunlara uygulanacak kura ile bu adayların atanacakları kamu kurum ve kuruluşlarını kapsar.”, “Tanımlar” başlıklı 4 üncü maddesinde;.. “c) Kamu Kurum ve Kuruluşları: 2 nci maddede belirtilen kadro unvanlarında personel çalıştıran 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan kamu kurum ve kuruluşlarını,..f) İlk Defa Atama: Bu Yönetmelik kapsamındaki kadrolara 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre ilk defa atamayı,..g) Yeniden Atama: Bu Yönetmelik kapsamındaki kadrolara 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 92 nci maddesine göre yeniden atamayı,” düzenlemesine yer verilmiştir. Bu düzenlemeden, sadece 657 sayılı Kanuna tabi uzman (T.U.T.G.), uzman tabip, tabip, diş tabibi ve eczacı gibi kadrolu memur unvanlarına atama yapılabileceği, buna mukabil 399 sayılı KHK ya ekli (II) sayılı cetvelde yer alan pozisyonlara atama yapılamayacağı anlaşılmaktadır.

Yukarıda yer verilen hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, Genel Müdürlüğünüzün 3359 sayılı Kanun kapsamında bir kurum olduğu ancak kurumunuzda yer alan tabip unvanının 399 sayılı KHK ya ekli (II) sayılı cetvele tabi bir pozisyon olması sebebiyle, ilgili mevzuat çerçevesinde kura yöntemiyle atama yapılamayacağı, buna karşılık daha önce 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi tabip unvanında çalışmış olanların kamu iktisadi teşebbüslerinde sözleşmeli personel pozisyonlarına naklen veya sınava tabi olmadan açıktan atanabilecekleri değerlendirilmekle birlikte, ayrıca Sağlık Bakanlığından görüş alınması gerektiği düşünülmektedir.

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡