Kanal İstanbul Projesi ile ilgili önemli gelişme "Küçükçekmece'nin ağzı açılacak"

Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporunu açıkladı. Kanalın yapımı ile birlikte Küçükçekmece Gölü’nü Marmara Denizi’nden ayıran köprü durumundaki kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak.

Kanal İstanbul Projesi ile ilgili önemli gelişme "Küçükçekmece'nin ağzı açılacak"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Raporunu açıkladı. Raporda,45 kilometrelik kanalın 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajından geçeceği belirtiliyor. 7 yılda tamamlanacak olan Kanalın proje maliyeti 75 milyar TL olarak hesaplandı.

Son zamanlarda yeniden gündeme gelen Kanal İstanbul projesi ile ilgili CED raporunun ilk aşaması kamuoyuna açıldı. İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu 28 Kasım 2019 tarihinde yapılacak toplantıda ÇED raporunun değerlendirecek ve 10 gün içinde “Son Şekli Verilen ÇED Raporu” hazırlanacak. Üçüncü aşamada hazırlanan ÇED raporu Bakanlığa sunulacak. Bu aşamada rapora gelen eleştiriler doğrultusunda gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra “Nihai ÇED Raporu” hazırlanacak.

KANAL İSTANBUL NEDEN GEREKLİ?

Kanal İstanbul projesinin gerekli olup olmadığı konusundaki tartışmalara da yanıt veren raporun ilgili bölümünde özetle şöyle deniyor: “Dünya’daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boğazı’ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup, ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğaz’dan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesi’nin imzalandığı 1930’lu yıllarda Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, İstanbul Boğazı’na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir. İstanbul Boğazı’nın günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacağı tahmin edilmektedir.

İstanbul Boğazı’nın seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin sağlanması Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir. Planlanan proje ile İstanbul Boğazı’ndaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiğinin minimize edilerek, Boğaz’ın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanının sağlanması hedeflenmektedir.”

ÇED Raporuna göre yaklaşık Marmara Denizi’nden Karadeniz’e uzanacak yaklaşık 45 kilometrelik Kanal İstanbul projesi için yapılacak kazı çalışmaları 4 yıl sürecek. Yapılan hesaplamaya göre kazılardan 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp toprak çıkartılacak. Yaklaşık 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı içinden geçecek olan Kanal’ın kara kazıları yaklaşık 24,5 kilometre olacak.

İnşaat aşamasında yaklaşık 10 bin kişinin çalışacağı tahmin edilen Kanalın genişliği 275 metre ve derinliği yaklaşık 21 metre olacak. Proje kapsamında; kanal içerisinde acil bağlanma alanları, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları vb. kıyı tesisleri yapılacak.

Raporda yer alan projeye göre Küçükçekmece Gölü’nü Marmara Denizi’nden ayıran kara parçası da yaklaşık bir kilometre açılacak.

 

0
0
0
0
0
0
0
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡
Son Haberler
Görenleri kahkahaya boğan trafik kazası! Aracıyla çarptığı motosikletli kişi bakın kim çıktı!
Görenleri kahkahaya boğan trafik kazası! Aracıyla çarptığı motosikletli kişi bakın kim çıktı!
Mevsimler şaşırdı! Mayıs ayında o, ilde resmen lapa lapa kar yağdı!
Mevsimler şaşırdı! Mayıs ayında o, ilde resmen lapa lapa kar yağdı!
İslam Memiş yıl sonu için uyardı! Elinde altını olan bunu yapsın
İslam Memiş yıl sonu için uyardı! Elinde altını olan bunu yapsın
Bugün gram altın kaç TL, altın fiyatları ne kadar oldu, Güncel gram, çeyrek altın fiyatları, 6 Mayıs 2024 Pazartesi
Bugün gram altın kaç TL, altın fiyatları ne kadar oldu, Güncel gram, çeyrek altın fiyatları, 6 Mayıs 2024 Pazartesi
Çok Okunanlar
TÜİK açıkladı! O ilçe 57 ili geride bıraktı! İşte Türkiye'nin en büyük ilçeleri sıralaması
TÜİK açıkladı! O ilçe 57 ili geride bıraktı! İşte Türkiye'nin en büyük ilçeleri sıralaması
Pendik'te ikinci Ahmet Cin başkanlığı döneminde görev yapacak Belediye Başkan yardımcıları belli oldu
Pendik'te ikinci Ahmet Cin başkanlığı döneminde görev yapacak Belediye Başkan yardımcıları belli oldu
Elektrik faturası ödeyenlere iyi haber! Para iadeleri başladı
Elektrik faturası ödeyenlere iyi haber! Para iadeleri başladı
Araç sahipleri dikkat! Benzin ve motorine indirim geliyor, işte ayrıntılar...
Araç sahipleri dikkat! Benzin ve motorine indirim geliyor, işte ayrıntılar...
Yorumlananlar
AK partinin oy kaybetmesinin en önemli sebebi ne?  Çok çarpıcı anket sonucu açıklandı!
AK partinin oy kaybetmesinin en önemli sebebi ne? Çok çarpıcı anket sonucu açıklandı!
Ekrem İmamoğlu CNN International'a verdiği röportajda ''Hamas terör örgütüdür'' dedi
Ekrem İmamoğlu CNN International'a verdiği röportajda ''Hamas terör örgütüdür'' dedi
Uzmanlardan Hakkari için korkutan deprem uyarısı! ''Yüksekova-Şemdinli fayının 7 şiddetinde deprem üretme olasılığı var''
Uzmanlardan Hakkari için korkutan deprem uyarısı! ''Yüksekova-Şemdinli fayının 7 şiddetinde deprem üretme olasılığı var''