"SİZTEM İSTANBUL İLE İSTANBUL'U HAK ETTİĞİ HİZMETLERE KAVUŞTURACAĞIZ"
İstanbul'un kronikleşen sorunlarına dair kapsamlı, detaylı ve pratik çözüm önerilerimizi büyükşehir belediye başkan adayımız Murat Kurum kardeşimizle kısa süre önce İstanbul halkı ile paylaştık. SİZTEM İstanbul adını taşıyan proje paketimiz ile ulaşımdan kentsel dönüşüme kadar her alanda İstanbul'u yeniden hak ettiği hizmetlere kavuşturmayı hedefliyoruz. Bu projelerden özellikle ulaştırma alanında öne çıkan bazı başlıkları kısaca sizlerle paylaşmak istiyorum. İstanbullu kardeşlerimizin ömrünün önemli bir kısmı trafikte geçiyor. Yapılan hesaplamalara göre İstanbul'da her bir vatandaşımız yılda 288 saatini trafikte kaybediyor. 2019'da yüzde 47 olan trafik yoğunluğu bugün yüzde 64'e yükseldi. Şayet biz tüm engelleme çabalarına rağmen Marmaray'ı, Avrasya Tüneli'ni, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, Kuzey Marmara Otoyolu'nu şehir içindeki tünelleri yapmasaydık emin olun İstanbul trafiği çok daha içinden çıkılmaz bir hal alırdı. Hamdolsun zamanında attığımız bu adımlarla İstanbul'un trafik çilesini bir nebze de olsa hafiflettik.
"YOL, KÖPRÜ, VİYADÜK VE TÜNEL YAPARAK TRAFİK SORUNUNU AZALTABİLİRİZ"
Murat kardeşimizle birlikte önümüzdeki dönem için hedefimiz ortalama yolculuk süresini 64 dakikadan 39 dakikaya düşürerek trafiği bir sorun olmaktan önemli ölçüde çıkarmaktır. Raylı sistemde 2029 yılına kadar toplam uzunluğu 650 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz. Bir sonraki aşamada bu uzunluğu 1004 kilometreye çıkarmak istiyoruz. Şu anda toplu ulaşımda kara yolunun ağırlığı yüzde 72'ler, raylı sistemlerin payı ise yüzde 26 seviyesindedir. İstanbul'da trafiğin bir mesele olmaktan çıkarmak için bu dağılımın daha dengeli bir yapıya kavuşturulması gerekiyor. Yol, köprü, viyadük ve tünel yaparak trafik sorununu azaltabiliriz. Ama sorunu kökten çözemeyiz. Trafik sorununa kalıcı çözümün anahtarı karayolu, raylı sistem ve deniz yolu alt yapısını eş zamanlı olarak geliştirmektir. Bizim niyetimiz ulaşımda 2029 yılına kadar karayolunun payını yüzde 60'a düşürmek, raylı sistemlerin payını yüzde 37'ye çıkarmaktır. Bir sonraki aşamada hedefimiz bu oranları yüzde 48'ler seviyesinde dengelemektir.
"DENİZ ULAŞIMI PAYINI 3 YENİ HAT İLE 2 KAT ARTIRACAĞIZ"
Beylikdüzü'nden Avcılar'dan metroya binen bir İstanbullunun Boğaz'ın altından geçerek Söğütlüçeşme'ye ulaşmasını temin edeceğiz. Şu andaki İstanbul Büyükşehir Belediyesi acaba ne yaptı? Deniz ulaşımı payını 3 yeni hat ile 2 kat artıracağız. İstanbul'un iki yakasına iki büyük tünel inşa ederek karayolu ulaşımını da Allah'ın izniyle rahatlatacağız. Murat kardeşimiz de ilk 5 yılda Avrupa Yakası'nda 15 kilometrelik Çayırbaşı-Ayazağa-Levazım-Dolmabahçe Tüneli ile 6,5 kilometrelik Kağıthane-Bayrampaşa-Hal Tüneli'ni açacağız. Anadolu Yakası'nda ise Yenisahra ile Bostancı'yı 6 kilometrelik tünel ile bağlayacağız. İkinci 5 yılda Bayrampaşa-Hal-Büyükçekmece arasında 28,5 kilometre karayolu tünelini tamamlayacağız. Harem-Çengelköy-Kavacık arasında 13,6 kilometrelik bir karayolu bağlantısı kurarak sahil yoluna alternatif güzergah oluşturacağız. Daha bunun gibi pek çok eseri İstanbullu kardeşlerimizin hizmetine sunmakta kararlıyız. Aziz milletimizin takdiri ile 1 Nisan tarihinden itibaren nerede kalmıştık diyerek İstanbul'umuz için ilk günkü heyecanla, ilk günkü aşkla çalışmayı sürdüreceğiz. İstanbul'a sadece kaybolan yıllarını geri vermekle kalmayacağız, inşallah bu güzel şehri hakiki manada bir dünya yıldızı haline getireceğiz.