×
  • Anasayfa
  • Finans
  • Güncel
  • Gündem
  • Magazin
  • Spor
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Yerel
  • Eğitim
  • Teknoloji
  • Din
  • İç Haberler
  • Film ve Dizi
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Çalışma Hayatı
  • Yemek Tarifleri
  • Ne, Nedir
  • Dream Interpretation
  • Tiktok Gündem
  • Biyografi
  • Hava Durumu
  • Hayat ve Yaşam
☰
  • Anasayfa
  • Ekonomi

Testleri Türkiye'de gerçekleşmişti! Mercedes eActros 600 üretime elektrikli TIR'ın seri üretimine başlandı

yol testlerinin Mercedes-Benz Türk Ar-Ge ekipleri tarafından Türkiye'de gerçekleştirilen Mercedes eActros 600 üretime elektrikli TIR'ın seri üretimine başlandı.

25 Kasım 2024 14:13
120

Mercedes, geçtiğimiz yıl ekim ayı ortasında eActros 600 elektrikli tırını tanıtmıştı. Dikkat çeken kamyon resmen seri üretime geçti.

220

eActros 600, geleneksel Actros’lar ile aynı dayanıklılığa sahip olacak şekilde tasarlandı.

320

eActros 600, yüksek hızlı şarj altyapısına sahip uygun lokasyonlarda 30 dakika içerisinde yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.

420

Taşıdığı elektrik motoruyla beraber sürekli olarak 536 beygir, maksimumda ise anlık olarak 805 beygir güç sunabildiği aktarılan eActros 600, yüksek hızlı şarj altyapısına sahip uygun lokasyonlarda 30 dakika içerisinde yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.

520

Mercedes şimdi bunu bir adım öteye taşıyarak tahrik ünitesinin içerisine fren sistemini entegre etti.

620

Şirket, bu yenilikle aracın ömrü boyunca frenlere bakım yapılmasına gerek duyulmayacağını ve başka birçok avantaja sahip olduğunu belirtiyor.

720

Elektrikli geleceğe büyük önem veren Mercedes-Benz, müşterilerinin uzun mesafeli yolculuklarının yaklaşık yüzde 60’ının 500 km’den daha kısa olduğunu dikkat çekiyor.

820

eActros 600, yaklaşık 22 ton yük taşıma kapasitesine sahip ve toplam 621 kWh kapasiteli lityum demir fosfat bataryalarıyla 500 km kadar menzil sunuyor.

920

Yeni eActros 600'ün tasarımı, markanın ürün gamındaki diğer çekicilerden oldukça farklı. Bu da onun aslında teknoloji olarak da farklı bir noktada olduğunu gösteriyor.

1020

%100 elektrikli bir araç olması nedeniyle aerodinamik unsurlara özen gösterilmiş. Gövdenin alt kısmı düz

1120

Ön bölümün 80 mm kadar uzatılması da mühendislerin daha aerodinamik bir gövde oluşturmasına yardımcı olmuş.

1220

Bu sayede, eActros 600'ün şu an seri üretimdeki herhangi bir Actros kabininden yüzde 9 oranında daha düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip olduğu belirtiliyor.

1320

Lityum-demir-fosfat kimyasına sahip tam 621 kWsa'lik devasa bir batarya paketine sahip olan Mercedes-Benz eActros 600, 22 ton civarında yük kapasitesine sahip.

1420

Söz konusu batarya paketi, elektrikli çekiciye 500 km'ye kadar sürüş menzili sağlıyor ki Mercedes, müşterilerinin yüzde 60'ının yaptığı uzun yolculukların bu mesafeden kısa olduğunun altını çiziyor. Sonuç olarak da yükleme ve boşaltma noktalarında şarj altyapısı olduğu müddetçe müşterilerin menzil konusunda endişe etmemeleri gerektiği belirtiliyor.

1520

Elbette eActros 600'ü sadece başlangıç ve bitiş noktalarında değil, yolda sürücülerin yasal olarak dinlenmesi gereken mola sürelerinde de şarj etmek mümkün. Mercedes, bu sayede daha uzun mesafe kat etmesi gereken sürücülerin günde 1000 kilometreden fazla yolculuk yapabileceğini ifade ediyor.

1620

Elektrikli çekicinin bataryaları, yeni 800V elektrik mimarisine ve iki entegre motora sahip e-aksa güç veriyor. Bu motorlar toplamda 400 kW (536 hp) sürekli güç üretebilirken bu değer maksimum 805 beygire kadar çıkabiliyor.

1720

Mercedes, yeni eActros 600'ün satın alma bedelinin dizel muadillerine göre iki veya iki buçuk kat daha fazla olmasına rağmen 5 yıllık veya 600 bin kilometrelik ortalama kullanım süresinin ardından kullanıcı için daha kârlı bir seçenek olacağının altını çiziyor.

1820
1920
2020
İlk yorum yazan siz olun

Ekonomi Haberleri

© 2013 - 2024

Bölge Gündem Haber


‧ Anasayfa ‧ İletişim