Sosyal Medya Uzmanlığı nedir?

Mahir Doğan

Sosyal Medya Uzmanlığı, son yıllarda daha fazla zikredilmeye başlayan bir kavram halini aldı. Sosyal medya uzmanı denildiğinde sosyal medya platformlarının ayarlarını doğru bir şekilde kullanma becerisine sahip kişi gibi dar bir düşünce yapısı içerisine hapsedilmemesi gerek.

Sosyal medya uzmanı bir firma ya da şirket için;

•    Sosyal medya hesaplarını oluşturulması ve düzenlenmesini sağlar.
•    Firma ya da şirket için tüm sosyal medya platformlarını takip eder ( facebook, twitter, instagram, youtube, linkedin ve diğerleri ).
•    Sosyal medya hesaplarının yönetimini sağlayan kişi firma ya da şirket çalışanlarının sosyal medya kullanımları konusunda firma ya da şirketin sosyal medya stratejileri ve politikaları konusunda bilgilendirilmesini sağlar.
•    Yaşanacak olası dijital krizlerin yönetilmesini ve işletmenin bu krizlerden en az olumsuzluk yaşayarak krizlerin atlatılması için gerekli çalışmaları yapar.
•    Firma ya da şirket menfaatleri doğrultusunda uygun ve etkili kampanya çalışmaları hazırlar.
•    Firma ya da şirketin web sitesini içerik açısından arama motorları ve asıl hedef kitle olan internet kullanıcıları için optimize eder.
•    Şirket ya da firmanın web sitesinin doğru dizinlere eklenerek uygun backlink çalışmasını yapar.
•    Şirket ya da firmanın sosyal medya sayfalarını web sitelerini destekleyecek paravan web siteleri ve blog sayfaları hazırlar.
•    Sektördeki rakiplerin dijital dünyadaki varlıklarını analiz ederek rekabet için gerekli adımların planlanmasını sağlar.
•    Sosyal medya platformlarındaki takipçi sayısının artışını sağlayacak doğal ve kalıcı çözümler üretir, doğru iletişim stratejilerini belirler.
•    Şirket ya da firma hakkında uygunsuz ve asılsız olan paylaşımlar varsa bunları belirler ve gerekli müdahaleleri yapar.
•    Yazılı ve görsel içerik üretilmesi konusunda çalışmalar yapar ve ilgili kişi ya da birim ile hayata geçirir.

Yukarıda belirtiğim maddeler göz önüne alındığında bir sosyal medya uzmanı aslında firma ya da şirketin dijital dünyadaki profesyonel yöneticisidir. Bu kavramın önemsenmesi küçük, orta ve büyük işletmelerde dijital dünyada fayda sağlayacak bir yaklaşımdır.

Dijital dünyada etkin bir şekilde faaliyet göstermek firma değerini maddi ve manevi anlamda ileriye taşıyacaktır. Dijital platformların hayatımızdaki varlığı ve etkileri düşünüldüğünde bu platformların profesyonel olarak yönetilmesi gerektiği konusu daha iyi bir şekilde kavranabilecektir.

Bir sonraki yazımızda görüşmek dileğiyle.

mahir.dogan@dogandesign.net
instagram.com/dogan.mahir.23

Yorum Yap
Yorumlar (2)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.