640 PS güce sahip Cayenne ailesinin en yeni üyesi Tuborg GT, dünya çapında geniş çaplı hayran kitlesi yaratarak herkesi büyülemeyi devam ediyor.
Porche'nin yeni üyesine hayran kalacaksınız! İşte Porche SUV'dan 640 beygirlik yeni Cayenne Turborg GT ve tüm özellikleri
1947 yılında Ferdinand Porsche'nın oğlu Ferry Porsche tarafından Stuttgart'ta kurularak tasarladığı modellerle arabaya yepyeni bakış açıları sunarak dünyaya yayılan Porche, SUV'un 640 beygirlik yeni Cayenne Turborg GT'si ile herkesi kendisine hayran bırakmaya devam ediyor.
4 litrelik çift turbo V8 motoru ile yarışçı kimliğini elinde tutan model, Nürburgring Nordschleife'deki 7:38.9 dakikalık dereceyle kırdığı SUV rekoruyla da bunu kanıtlıyor.
Porsche, Cayenne model yelpazesine sportif üye Cayenne Turbo GT'i ekliyor. 640 beygir güce sahip 4 litrelik çift turbo V8 motor, modelin sürüş özelliklerinin temelini oluşturuyor.
Cayenne Turbo Coupe'den 90 beygir daha fazla güce ve 80 Nm farkla 850 Nm maksimum tork değerine sahip Cayenne Turbo GT, coupe karoserli versiyondan 0,6 saniye daha az bir sürede; sadece 3,3 saniyede 0’dan 100'e ulaşabiliyor.
ESTETİK, HIZ VE KONFOR BİR ARADA
Yeni SUV modelinin sahip olduğu azami hız da 14 km/s artarak 300 km/s hıza çıkıyor.
Dört kişilik Cayenne Turbo GT, güç aktarma organları ve şasi aynı zamanda Cayenne Turbo GT için özel olarak tasarlanmış bir yapıya sahip.
Cayenne Turbo GT bu kabiliyetini, Lars Kern pilotajıyla 20 bin 832 km'lik Nürburgring Nordschleife pistindeki 7:38.9 dakikalık tur zamanıyla kırdığı resmi SUV rekoruyla da kanıtlıyor.
Cayenne Turbo Coupe ile karşılaştırıldığında, Turbo GT 17 mm kadar daha alçak.
Buna bağlı olarak, hem pasif şasi bileşenleri hem de aktif kontrol sistemleri yeniden tasarlanmış, kullanım ve performans için optimize edilmiş.
Cayenne Turbo GT'nin çift turbo motoru şu anda Porsche'nin en güçlü sekiz silindirli motoru.
En kapsamlı geliştirmeler, hareketli parçalar, turboşarj, direkt yakıt enjeksiyonu, indüksiyon sistemi ve ara soğutucu alanlarında gerçekleştirilmiş.
Daha hızlı değişen sekiz vitesli Tiptronik S ve Porsche Çekiş Yönetimi (PTM) sistemi de değiştirilmiş.
Ara şanzıman için ek su soğutması da mevcut.
Cayenne Turbo GT, benzersiz merkezi egzoz boruları ile standart spor egzoz sistemine sahip.
Otomobilin ortasından, arka susturucu da dahil olmak üzere egzoz sistemi, hafif ve özellikle ısıya dayanıklı titanyumdan yapılmış.
Cayenne Turbo GT, isteğe bağlı olarak yeni Arctic Grey (Arktik Gri) renginde boya ile temin edilebiliyor.
Tavan spoylerine uzunlamasına takılan karbon yan plakalar ve Turbo'ya takılandan 25 mm daha büyük olan uyarlanabilir şekilde uzatılabilen arka spoyler kenarı GT'ye özgü.
Bu, otomobilin en yüksek hızında bastırma kuvvetini 40 kilograma kadar artırıyor.
Arka görünüm, karbondan yapılmış göz alıcı bir difüzör paneliyle tamamlanıyor.
SADECE CAYENNE İÇİN
Önde sekiz yönlü spor koltuklar ve ikili spor arka koltuk sistemi standart olarak sunuluyor.
Turbo GT ile Cayenne'de geliştirilmiş performans, yeni bir kullanıcı arayüzü ve yeni çalışma mantığı ile yeni nesil Porsche İletişim Yönetimi (PCM) sistemi pazara sunuluyor.
Daha önce olduğu gibi PCM 6.0, Apple CarPlay ile tamamen uyumlu olup, Apple Music ve Apple Podcast'lerin geniş kapsamlı entegrasyonuna da izin veriyor.
Bununla birlikte bilgi-eğlence sistemi artık Android Auto'yu da içeriyor, bu yenilik tüm popüler akıllı telefonların artık entegre edilebileceği anlamına geliyor.
CAYENNE TURBO ÖZELLİKLERİ
GÜÇ ÜNİTESİ
Silindir sayısı: 8
Yakıt sınıfı: 98
Çap: 86.0 mm
Strok: 86.0 mm
Motor hacmi: 3,996 cm³
Güç (kW): 404 kW
Güç (PS): 550 PS
dev/dak aralığı maksimum torku: 5,750 - 6,000 r/min
Maks. tork: 770 Nm
Dev./Dak. aralığı maksimum torku: 2,000 - 4,500 r/min
Litre başına maks. çıkış (PS/l): 138.00 PS/l
PERFORMANS
Azami hız: 286 km/h
Hızlanma 0 - 60 mil/s: 3.9 s
Hızlanma 0 - 100 km/s: 4.1 s
Hızlanma 0 - 160 km/s: 9.4 s
Sport Chrono Paketi ile Hızlanma 0 - 60 mil/s: 3.7 s
Sport Chrono Paketi ile 0 - 100 km/s Hızlanma: 3.9 s
Viteste hızlanma (80-120 km/s) (50-75 mil/s): 2.7 s
ARAZİ ÖZELLİKLERİ
Yer ile suya duyarlı parçalar arasındaki maksimum boşluk (havalı süspansiyon, off-road sürüş yüksekliği): 530 mm
Eğim açısı, ön/arka (havalı süspansiyon, off-road sürüş yüksekliği): 27.5 - 24.4 °
Havalı süspansiyon rampa açısı (en yüksek seviye): 21.3 °
Maksimum yerden yükseklik (havalı süspansiyon, normal seviye): 190 mm
Maksimum yerden yükseklik ((havalı süspansiyon, off-road sürüş yüksekliği): 245 mm
GÖVDE ÖZELLİKLERİ
Uzunluk: 4,926 mm
Genişlik: 1,983 mm
Genişlik (aynalar ile): 2,194 mm
Yükseklik: 1,673 mm
Sürtünme katsayısı (Cd): 0.35 cW
Aks mesafesi: 2,895 mm
Ön lastik izi: 1,687 mm
Arka lastik izi: 1,670 mm
Yüksüz ağırlık (DIN): 2,175 kg
Yüksüz ağırlık (AB): 2,250 kg
İzin verilen brüt ağırlık: 2,935 kg
Maksimum yük: 760 kg
Maks. çekme kapasitesi (frenli): 3,500 kg
Maks. çekme kapasitesi (frensiz): 750 kg
Porsche tavan taşıma sistemi ile izin verilen maksimum tavan yükü: 100 kg
KAPASİTESİ
Bagaj hacminin genişletilmesi (arka koltukların üst kenarına kadar): 745 l
Maks. bagaj hacmi (ön koltukların arkasından tavana kadar): 1,678 l
Yakıt deposu: 90 l
TÜKETİM - EMİSYON
Şehir içi yakıt tüketimi: 15.3 - 14.8 l/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi: 9.4 - 8.9 l/100 km
Birleşik yakıt tüketimi: 11.4 - 11.3 l/100 km
Birleşik CO2 emisyonları: 261 - 258 g/km
Emisyon standardı: Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC
Partikül filtresi: evet