Dünya devleri arasında rekabet kızışıyor! Sosyal medya devi Facebook'tan büyük hamle
Facebook, kullanıcılarının doğru habere kolay ve güvenilir bir şekilde ulaşması fikrinden yola çıkıp bir süre önce yeni hizmetini duyurmuştu. Facebook'un Haberler sekmesi belirli kullanıcılar için açıldı. Facebook, bu uygulamasıyla doğrudan Google Haberler‘e rakip olacak.
116
Sosyal medya devi Facebook, kullanıcılarının doğru habere kolay ve güvenilir bir şekilde ulaşması fikrinden yola çıkmış ve yakın zaman önce yeni hizmetini duyurmuştu. Facebook Haberler sekmesi belirli kullanıcılar için açılmaya devreye sokuldu. Facebook, bu uygulamasıyla Google Haberler‘e rakip olacak.
216
Facebook Haberler için ilk adres tahmin edebileceğiniz gibi Amerika Birleşik Devletleri. Belirli kullanıcılara test amacıyla sunulan uygulama, bir süre sonra daha geniş bir alana yayılacak. Facebook uygulaması içinde yer alacak bir sekme ile kullanıcılar haberleri okuyabilecek.
316
Haberler hizmetinin içinde The Wall Street Journal, USA Today ve BuzzFeed dünyaca ünlü yayıncılara yer verilecek.
416
Facebook yeni hizmet ile ilgili yayınladığı bir blog yazısında, insanlara kişiselleştirilmiş bir deneyim sunacaklarını söyledi.
516
Haberler’de bir editör ekibi çalışacak. Günün en popüler haberleri ‘Today’s Stories‘ altında toplanacak. Ayrıca, kullanıcıların tercihlerine göre de haber sıralaması yapılacak. Kullanıcılar istedikleri takdirde, görmek istemedikleri konuları engelleyebilecek. Ayrıca, görmek istedikleri yayıncıları ya da makaleleri de öne çekebilecek.
616
Tıpkı Google Haberler‘de olduğu gibi Facebook Haberler’de de eğlence, bilim ve teknoloji ve spor gibi kategoriler bulunacak. Bu kategorilere abone olmak mümkün olacak.
716
Haberler‘deki editör ekibi Facebook’tan bağımsız çalışacak. Böylece objektifliğin daha ön planda olacağı düşünülüyor.
816
Yayıncılar tarafından baktığımızda ise, Facebook Haberler’e dahil olmak isteyen yayıncıların yeterince geniş bir kitleye sahip olmaları ve Facebook topluluk standartlarını ihlal etmemiş olmaları gerekiyor. Şirketin yayıncı kurallarına da uyması şart.
916
FACEBOOK NEDİR?
Facebook, günümüzde en çok tercih edilen sosyal paylaşım sitelerinden biridir. 4 Şubat 2004 tarihinde Mark Zuckerberg tarafından kurulmuştur. İlk önce Harvard Üniversitesi'nde eğitim gören öğrenciler için kurulmuş olan Facebook zaman içinde Boston çevresinde bulunan okullara ve kısa bir süre içinde de tüm coğrafyaya yayılmıştır. 11 Eylül 2006’da açılmış olan Facebook, 31 Ağustos 2013 tarihinde yapılmış istatistiklere göre dünyada en çok ziyaret edilen 2.site olarak belirlenmiştir. Siteyi en çok kullanan ve ziyaret eden ülkeler ise ABD, Mısır, Panama, Norveç, Türkiye ve Avustralya olarak değişim göstermektedir.
1016
FACEBOOK NASIL KULLANILIR?
Kullanımı oldukça basit olan Facebook’ta bulunan bazı özellikler aşağıda detaylı olarak açıklanmıştır. Günümüzde Facebook hesabı olmayan ya da kullanmasını bilmeyen insan yok desek sanırım yanlış olmaz. Okuma yazmayı öğrenen hatta bilmeyen bir çocuk bile simgeler sayesinde Facebook'u çok rahat ve pratik bir şekilde kullanabilmektedir.
1116
Fotoğraflar: Bu uygulamayla kullanıcıların kendi arasında fotoğraflarını, arkadaşlarını ve kendilerini de etiketleyerek sunabilme imkânı bulunmaktadır. Yaşanan bazı gizlilik sorunları sebebiyle Facebook fotoğrafların görüntülenmesi üzerinde bazı sınırlamalar getirmiştir. 2007 Ağustos ayı itibariyle Facebook’ta bulunan fotoğraf sayısı 31.31 milyar olarak belirlenmiştir. Kullanıcı sayısıyla birlikte değerlendirildiğinde kişi başı 31 fotoğraf gibi bir değer çıkmaktadır. Facebook üzerine yüklenen fotoğraflar herkes tarafından görülebilmektedir ancak gerekli ayarlamaların yapılmasıyla istenen kullanıcılar ya da hiçbir kullanıcı tarafından görüntülenmemesi gibi seçeneklerle de düzenlenebilmektedir.
1216
Hediyeler: Şubat 2007 tarihinde Facebook’un gerçekleştirdiği bir uygulamadır. Bu uygulama ile kullanıcılar birbirlerine çeşitli küçük ikonlardan oluşmuş hediyeler gönderebilmektedir. Apple tasarımcısı Susan Kare tarafından tasarlanmakta olan bu ikonlardan oluşan hediyeleri kullanıcıların gizli ya da açıkça verme imkânı bulunmaktadır. İstenmesi durumunda kullanıcılar hediyelerini profillerinde de gösterebilmektedir. Kullanıcılar hesaplarının açılmasıyla birlikte ücretsiz bir hediye verme hakkına sahip olmaktadır. Bu aşamadan sonraki hediyeler için 1 dolar ücret alınmaktadır.
1316
Dürtme (Poke): Bu uygulama ile bir kullanıcı diğer bir kullanıcıyı dürterek diyalog kurabilmektedir. Bu işlem bazen merhaba anlamına da gelse aynı işi yapmakta olan X Me ve Super Poke gibi bazı Facebook uygulamaları da vardır. Bu uygulamalarla dürtme işlemi değişik varyasyonlarla yapılabilmektedir.
1416
Etkinlikler: Etkinlik uygulamasıyla kullanıcıların arkadaşlarıyla belirli buluşmalar oluşturması ve diğer kullanıcıların da bu etkinlere PSVP’leri bildirmelerine imkân vermiştir. Birçok doğum günü, düğün, imza günleri gibi organizasyonlar bu uygulama sayesinde oldukça rahat duyurulabilmektedir.
1516
Video: Video uygulamasıyla Facebook kullanıcılarının birbirlerine YouTube ve buna benzer sitelerde bulunan videoları göndermeleri ve bununla birlikte özel mesajlarla birlikte video kameralarla görüntü kaydederek bunları mesaj olarak göndermeleri sağlanmaktadır.
1616
Uygulamalar: 24 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Facebook Platform adı verilen altyapı ile geliştiricilerin Facebook’la etkileşimli olarak uygulamalar yaratmasına imkân sağlanmıştır. Bu uygulamalar Facebook API ile birlikte kolaylıkla geliştirilebilmektedir. 11 Ekim 2007 tarihinden itibaren Facebook üzerinde 5500’den fazla uygulama bulunmaktadır.