Amazon'dan dev mücadele yatırımı! Sahte ürünlerin satışına darbe vuruldu

E-ticaret platformu Amazon, sahte ürünlerin satışına darbe vurdu. Geniş çaplı bir güvenlik çalışması yürüten e-ticaret devi 6 milyondan fazla şüpheli yeni satıcı hesabı oluşturma girişimini engelledi.

Amazon sahte ürün satışı ile mücadele yürütüyor. Bu kapsamda titizlikle çalışan Amazon 6 milyondan fazla şüpheli yeni satıcı hesabı oluşturma girişimini engelledi. Konuyla ilgili Amazon 2020 Marka Koruma Raporu yayımlandı. Bu rapora göre; e-ticaret platformu güvenliği sağlamaya yönelik yatırımlar gerçekleştirdi.

700 MİLYON DOLARDAN FAZLA YATIRIM

E-ticaret devi tarafından yayımlanan raporda; 2020 yılında müşterilerini, markaları ve satış ortaklarını sahte ürünlere karşı korumak ve pazaryerlerinde sahte ürün satmaya çalışanların eylemlerinin sorumluluğunu üstlenmelerini sağlamak adına özel ekiplere ve yapay zekâ teknolojilerine 700 milyon dolardan fazla yatırım yaptığı ifade edildi. Şirket, sahte ürün satışına karşı aldığı önlemlere yönelik "2020 Marka Koruma Raporu"nu yayımladı.

10 BİNDEN FAZLA KİŞİYİ İSTİHDAM ETTİ

Sahtecilikte mücadelede, düzenlenen raporda  "proaktif kontrollerin sağlanması", "markalara güçlü araçlar sunulması” ve "sahtecilerin sorumlu tutulması" olmak üzere üç ana başlıkta özetlendi. Yürütülen çalışmalar kapsamında Amazon'un 700 milyon dolardan fazla yatırım yaptığı ve 10 binden fazla kişiyi istihdam ettiği belirtildi.

Açıklamada, "Amazon’un doğrulama süreçleri, 6 milyondan fazla şüpheli yeni satıcı hesabı oluşturma girişimini engelledi. Satıcı hesabı oluşturma girişimlerinin yalnızca yüzde 6'sı Amazon'un sıkı doğrulama süreçlerini geçti ve ürünlerini satış için listeleyebildi. Amazon, müşteriye gönderilmeden önce lojistik merkezlerine gönderilen ve sahte olduğu tespit edilen 2 milyondan fazla ürüne el koydu ve bu ürünlerin tedarik zincirinin başka bir noktasında yeniden satılmasını önlemek için ürünleri imha etti" denildi.

500 MİLYONDAN FAZLA ÜRÜNÜN KORUNMASINA OLANAK SAĞLADI

Çalışmalarda sahte olduğundan şüphelenilen 10 milyardan fazla listeleme kaydı yayınlanmadan önce engellendi. Yürütülen çalışma kapsamında sahte ürünlerin müşterilere ulaşması da engelleniyor. Ürün serileştirme hizmeti olan "Amazon Transparency", 2020 yılında 500 milyondan fazla ürünün korunmasına olanak sağladı.

Amazon'da müşteri şikayetleri incelendiğinde, satılan tüm ürünlerin yüzde 0,01'inden daha azının müşteriler tarafından sahte ürün olarak şikâyet edildiği görülüyor. Şikayetlerin ardından inceleme ve araştırmalar yürütülerek sonra söz konusu ürün ve hesaplarla ilgili gerekli işlemler yapıldı. Kötü niyetli unsurların cezalandırılması ve bağımsız olarak ya da markalarla birlikte ortak soruşturmalar yürütülmesi ve sahtecilere karşı yasal yollara başvurulabilmesi için Amazon Sahtecilik Suç Ünitesi’ni (Amazon Counterfeit Crimes Unit) kurdu.

👍 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!

Ekonomi Haberleri